سویشرت زنانه

مدل مدل 6698

170.000 تومان

سویشرت زنانه

مدل مدل 6705

240.000 تومان

سویشرت زنانه

مدل مدل 6706

3.460.000 تومان

سویشرت زنانه

مدل مدل 6707

230.000 تومان

سویشرت زنانه

مدل مدل 6708

340.000 تومان

سویشرت زنانه

مدل مدل 6709

130.000 تومان

سویشرت زنانه

برای یافتن بهترین زمان برای اولین نشانه های به کاربردن کلمه سویشرت زنانه به فرهنگ لغات مریام-وبستر رجوع می کنیم. در سال 1925، پیراهن هایی بدون آستین که عموما اورسایز بودند و از پنبه ساخته می شدند، با نام سویشرت ( sweatshirt ) در بین مردم رواج پیدا کرد. این پیراهن های ضخیم عمدتا در هنگام انجام فعالیت های ورزشی که باز هم مربوط به ورزش های سنتی می شد، مورد استفاده قرار می گرفت و رنگ اغلب آن ها خاکستری بود.

این پیراهن ها نه تنها در حفظ و نگهداری گرمای بدن ورزشکاران مناسب بود بلکه می توانست جاذب مناسبی برای عرق بدن در هنگام ورزش باشد.

به مرور زمان این پیراهن به یک ژاکت تکامل یافته تغییر پیدا کرد. در جلوی این ژاکت یک زیپ قرار گرفت و آن را به چیزی شبیه به هودی های امروزی تبدیل کرد. این لباس در ابتدا توسط ورزشکاران و بازیکنان معروف فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت و با گذشت زمان شلوار هایی از این جنس نیز به لباس ورزشی ورزشکاران آن دوره اضافه گردید.

این پیراهن و شلوار به عنوان کت و شلواری برای پیاده روی که می تواند عرق بدن را گرفته و همچنین در برابر سرما به عنوان یک لایه محافظتی عمل کند، در دهه 1970 توانست تحول زیادی در عموم مردم بیافریند و علاقه آن ها را به انجام ورزش هایی چون آهسته دویدن افزایش دهد.

آمدن طرح های جدید و استفاده از رنگ ها و بالاخره طراحی و تولید سویشرت زنانه به عنوان یک لباس زنانه پر کاربرد، از مهمترین دستاورد های انطباق این نوع لباس ورزشی با نیاز های پوشندگان آن ها بود.

سویشرت زنانه به عنوان یک نشانه:

سویشرت زنانه در دهه های 1960 توانست در بین جوامع دانشگاهی و از جمله دختران دانشجوی آن دوره جایگاه خوبی پیدا کند. به طوری که می توانستند از آن به عنوان یک عامل تبلیغاتی در بین دانشجویان استفاده کرد. در نتیجه بسیاری از گروه های اجتماعی تشکیل شده در دانشگاه ها و همچنین نهاد های دانشجویی تصمیم به استفاده از سویشرت زنانه به همراه لوگوهای چاپی خود کردند.

برای بسیاری از والدین و حتی خود دانشجویان بودن نام و لوگو کالجی که در آن تحصیل می کردند، مایه تفاخر به حساب می آمد.

شعار هایی که مطابق با مد روز بر روی سویشرت ها و از جمله مدل های مختلف سویشرت زنانه چاپ می شد، می توانست بسته به قدرت گرافیکی در صنعت چاپ آن زمان می توانست راهی برای ابراز احساسات صاحب سوییشرت و همچنین طراحان لباس باشد.

تولید و استفاده از سویشرت زنانه:

در دهه های 1980 میلادی شاخه های گسترده و متنوع ورزشی به صحنه آمده بودند مانند ماجراجویی در طبیعت، اسکیت همچنین ظهور رقص هایی چون هیپ هاپ جهت اعلام طرفداری از یک جریان و یا تیم دیگر که از خود این مسئله نیز به عنوان پدیده ای فرهنگی در آن زمان یاد می شود. همین موضوع  باعث به وجود آمدن سطح و نگاه جدیدی از خونسردی در میان مردم در جهت تهیه لباس های ورزشی خود شد.

آن ها اغلب به دنبال لباسی ساده و راحت بودند و سویشرت توانست پاسخ مناسبی به نیاز آن ها باشد. به عنوان مثال زنان در کنار ساحل برای خشک کردن خود بعد از خروج از آب دریا یا اقیانوس از سویشرت زنانه استفاده می کردند، زیرا این لباس ها قدرت جذب بالایی در آب موجود بر روی پوست بدن داشتند.

در مسابقاتی که برای ماجراجویی در طبیعت صورت می گرفت مارک های متنوعی به عنوان تشویق برروی سویشرت افرادی که برنده مسابقه شناخته می شدند، زده می شد. طولی نکشید که مارک های مختلف و نام برندهای گوناگونی که مورد علاقه جوان ها و بزرگسالان بود بر روی سویشرت زنانه و مردانه همه افراد دیده می شد.

در این دوره بود که اولین خط تولید اختصاصی سویشرت راه اندازی شد و چند سال بعد از آن خط تولید اختصاصی سویشرت زنانه نیز به منصه ظهور رسید.

سویشرت به عنوان یک سبک:

در اوایل دهه هشتاد میلادی، همزمان با ظهور و رشد شاخه های ورزشی جدید در میان افراد، حرکت اسکیت بوردها نیز در میان جوان ها جهت انجام تبلیغات و سپس به عنوان شاخه ای از ورزش های پارکری گسترش پیدا کرد.

این اسکیت بازان از سویشرت به عنوان یک لباس محافظ استفاده می کردند. زیرا جنس این لباس ها که ضخیم و پنبه ای بود، می توانست از بدن آن ها در برابر ضرباتی که بر اثر زمین خوردن به موجود می آمد، محافظت نماید. طولی نکشید که این لباس که نمونه زنانه آن نیز برای اسکیت بازان دختر ساخته می شد،  به عنوان یک لباس اسکیت به رسمیت شناخته شد و دیگر خیلی از افرادی که با ظاهری این چنین در خیابان ها تردد می کردند، به عنوان اسکیت باز شناخته می شدند.

در همان زمان و شاید کمی قبل تر از آن یعنی در اواخر دهه هفتاد میلادی، در سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا جنبشی در میان جوانان، علیه دیسکو ها صورت گرفت. آن ها با انجام رقص های متحد و گروهی و انجام حرکات خلاقانه و سریع بدنی در خیابان هابرای جلوگیری از صدمات وارده از سویشرت زنانه و سویشرت مردانه استفاده می کردند. این رقص ها که نمونه های اولیه جرکات رقص های هیپ هاپ، رپ، دییننگ و تولید یک پدیده نوظهور فرهنگی جدید هنری جون نقاشی های خیابانی بود، توانست مرزهای جدیدی را درهنر و ورزش ایجاد کرده و همچنین  یک صنعت یک میلیاردی را برای تولید سویشرت زنانه و مردانه بیافریند.

سویشرت زنانه و پیروزی طراحان با آن:

سوییشرت از جمله آن لباس هایی است که توانست از همان ابتدایی که نمونه های اولیه آن وارد بازار شد، به راحتی چایگاه خود را در میان انواع لباس موجود در بازار پیدا کند.

طراحان سوییشرت ها هم توانستند در کنار موفقیت لباس طراحی شده شان به موفقیت های چشمگیری برسند. آن ها با تجاری کردن طرح های خود از یک گردش مالی بالا برای خود سود برده و حتی توانستند از آن در جهت برندسازی نام تجاری خود استفاده کنند.

از زمان ظهور سویشرت ها و بالاخص سویشرت زنانه، نام و آرم طراحان آن سویشرت ها نیز جزو علاقه مندی های توده ای از مردم شد.

پیروزی تجاری این لباس نشاند دهنده مفهوم تمایل به راحتی بیشتر، تحرک بیشتر و عملی بودن طراحی لباس بود. در دهه هشتاد میلادی بود که ” نورا کمالی” طراح لباس آن در آن زمان تصمیم به طراحی کالکشن سویشرت برای نشان دادن زنان زحمتکش آن دوره بود که جزو ویژگی های ایده آل زنان آن زمان بود.

نورا کمالی همه لباس هایی که شما می توانید در کمد باس خود پیدا کنید را با پارچه سویشرت زنانه طراحی کرده بود.