تیشرت زنانه

تیشرت زنانه مدل 6584

89.000 تومان

تیشرت زنانه

تیشرت زنانه مدل 6591

65.000 تومان

تیشرت زنانه

تیشرت زنانه مدل 6592

90.000 تومان

تیشرت زنانه

تیشرت زنانه مدل 6593

73.000 تومان

تیشرت زنانه

تیشرت زنانه مدل 6594

140.000 تومان

تیشرت زنانه

تیشرت زنانه مدل 6595

134.000 تومان

تیشرت زنانه

تیشرت زنانه از همان ابتدا که به عنوان الگویی از لباس زیر مردانه گرفته شد، تا به امروز که در دنیای مد مدرن به عنوان یک لباس جهانی شناخته می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تیشرت زنانه به عنوان یک لباس زنانه ارزان، بهداشتی و راحت، آرام آرام تبدیل به یک لباس اساسی در کمد لباس هر خانم شده است. این لباس زنانه توسط همه اقشار و سنین و همه افراد عضو طبقه اجتماعی پوشیده می شود.

برای اولین بار صنعتی شدن تیشرت زنانه از زمان دسترسی آمریکایی ها به فناوری و پاکسازی پنبه برمی گردد. جایی که دستگاه های گردبافی پارچه در اواسط قرن نوزدهم اختراع شدند و توانستند تحول عظیمی در ایجاد و تولید پارچه های پنبه ای ایجاد کنند.

بعد از جنگ جانی دوم، تی شرت ها به عنوان لباس های بیرونی به رسمیت شناخته شدند. و در دهه 1930 به شکل امروزی که معرف حضور شما بازدید کننده محترم فروشگاه اینترنتی دیبا مد هست، تبدیل شد.

سال 2004، سال طلایی فروش تیشرت ها شناخته می شود.  تیشرت ها اعم از تی شرت مردانه و تیشرت زنانه توانستند مبلغی در حدود بیش از دو میلیارد دلار در سراسر جهانی گردش مالی ایجاد کنند.

تیشرت زنانه در مدل  های متنوعی ارائه می گردند. از قیمت های پایین گرفته تا چاپ نسخه های پیشرفته در صنایع ورزشی و بهداشتی، همواره مخاطبان خود را غافلگیر کرده و همچنین به همه سلایق پاسخ گفته است.

اما خوب است بداینم این لباس زنانه سحر آمیز و پرطرفدار چگونه توانست در میان مردم جای خود را باز کند.

تیشرت زنانه  و دوران باستان:

برای اولین بار طرح لباس هایی به شکل T برای شوالیه ها و مبارزان جنگی برای جلوگیری از آسیب های وارد شده توسط زره های سنگین و فلزی در هنگام مبارزه و انجام حرکات رزمی، ابداع شد. این پیراهن مردانه در آن زمان توانست مقبولیت زیادی برای استفاده کننده گان اش ایجاد کند. زیرا به عنوان سدی محافظ و بهداشتی بین بدن و دیگر لباس های صاحبان خود به کار می آمد.

از مزیت های لباس پنبه ای در آن زمان شستشوی راحتتر آن ها نسبت به لباس های ابریشمی و یا پشمی بود که با تزئیناتی بسیار مزین شده بودند.

در زمانه ای که پوشیدن پیراهن مردانه تمیز در زیر جلیقه و نیم تنه های مردانه، نجابت و اصالت آقا را نشان می داد، این موضوع می توانست کلیدی و تاثیر گذار تلقی گردد.

تغییرات مهمی که تیشرت ها با نمونه های قرون وسطایی خود کرده بودند، حذف اتصالات گشاد، از پارچه هایش بود که به شکل قطعات مستطیلی شکل ساخته می شدند و به تشکیل ظاهر T شکل کلی تیشرت کمک می کرد.

اما اینکه چگونه این لباس به دسته لباس های زنانه اضافه شد و توانست یک نقش کلیدی برای کمد لباس های زنانه ایجاد کند، موضوعی است که با روایت های مختلفی همراه است. اما ایده آن در همان ابتدا به عنوان لباس زنانه زیر مطرح شد.

تیشرت زنانه به عنوان لباس زیر:

در ابتدای قرن بیستم و قبل از آن، نگرانی های مربوط به رعایت بهداشت پوست و مو گسترش یافت و مردم برای رعایت توصیه های پزشکی و بهداشتی مجبور به استفاده از لباس زیر شدند. زنان در این میان با تاکید بیشتری از سوی پزشکان از لباس های پنبه ای به عنوان لباس زیر استفاده می کردند.

تاکید بیشتر پزشکان برای رعایت این موضوع در جهت جلوگیری از سرماخوردگی و روماتیسم بود. چیزهایی در مورد پوشیدن لباس، زیر لباس های پشمی و بافتنی برای پیشگیری از بیماری های پوستی حرف تازه ای بود که پزشکان آن زمان بر آن تاکیدذ می کردند.

یکی از پزشکان آن دوره در اواسط قرن نوزدهم، به نام دکتر جاجر به کمک دستگاه های گرد بافی پارچه های پنبه ای مناسب برای لباس زیر و همچنین نمونه هایی از آن را به عنوان لباس زیر معرفی و تولید نماید . این نمونه های اولیه بسیار شبیه به نمونه های امروزی تیشرت ( t shirt ) بود و برای خانم ها با تغییرات جزئی شبیه به تیشرت زنانه کنونی به نظر می رسد.

به کار گیری این لباس ها برای دریانوردان نیروی دریایی که تا قبل از آن از فلانل های سفید مردانه در زیر لباس ها و یونیفرم های رسمی خود می پوشیدند، به جهت شستشوی آسان و خشک شدن سریع، با پاسخ مثبت روبرو شد. و این موضوع در ارتش آمریکا در سال های 1942 تا 1945 به عنوان لباس رسمی ارتشداران نیروی دریایی به تصویب رسید.

تولید انبوه تی شرت:

تولید انبوه تیشرت و به طبغ آن تولید تیشرت زنانه،  در سال 1910 توسط شرکتی آمریکایی با نام fruit of loom در مقیاس انبوه آغاز شد. آن ها مزارع و زمین های تحت کشت پنبه خود را داشته و توانستند تی شرت های سفید و بدون طرح خود را در دانشگاه ها و سپس نیروی ارتش آمریکا رواج دهند. این شرکت همچنان به عنوان یک تولید کنند برتر در عرضه انواع مدل های تیشرت زنانه و مردانه در حال فعالیت می باشد و از سرمداران اصلی این بازار به حساب می آید.

تی شرت های اسپرت:

تیشرت زنانه با طرح های اسپرت و ورزشی به دلیل روی آوردن بانوان به فعالیت های ورزشی و گسترش استفاده از لباس های پنبه ای در زمان انجام تمرینات ورزشی، چشم ها را به دیدن قسمت های بیشتری از بدن و پوست آن در مکان های عمومی عادت داد.

تا قبل از سال 1930 که تیشرت های سفید زنانه به عنوان لباس رسمی ورزشی بانوان در کالج ها و دانشگاه های امریکا به تصویب نرسیده بود، بلوز زنانه به همراه شلوارک لباس رسمی دانشجویان دختر در واحد های تربیت بدنی بود.

تیشرت زنانه چاپی:

بعد از آن که تیشرت زنانه سفید لباس رسمی ورزشی در کالج ها شناخته شد، اولین تیشرت های چاپی نیز با نام و لوگوکالج و یا مدرسه ها به بازار عرضه می شد تا دانشجویان آن را تهیه کنند.

این یک اتفاق نادر و البته دلنشین برای دانشجویان در میان طبقات متوسط جامعه بود.

در مجموع نقش تیشرت ها در حوزه ورزش و همچنین رونق صنعت لباس های ورزشی همیشه پررنگ و با اهمیت تلقی می شود.

تیشرت زنانه و تیشرت مردانه لباسی است که طراحان مد از آن بار ها و به دفعات فراوان، به عنوان تکیه گاهی امن و مجکم جهت معرفی و عرضه مدل های طراحی شده خود استفاده کرده اند. لباسی که هیچگاه قدیمی نمی شود و می تواند کاربردهایی بیشمار داشته باشد به گفته کارشناسان توانسته است هر ساله بیش از 30 میلیون دلار گردش مالی برای صنعت پوشاک ایجاد نماید.